Отказ управления на взлете B-737-800(Zibo)

Аватар автора
Инновации на Пути
Рассматриваем интересное упражнение "Управление самолетом с помощью изменения тяги и перекладки стабилизатора". Описание данной процедуры с такими вводными отсутствует в документах, наиболее близким случаем является отказ обоих гидросистем. В видео рассматривается упражнение при потери возможности управлять элеронами, рулем направления и рулями высоты, а также их триммерами (то есть более серьезный отказ). Данное упражнение также охватывает ситуацию данного отказа уже на разбеге. Hydraulic System(s) Inoperative - Landing. Manual Reversion. FCTM Страница 8.26: "Fly a long straight-in approach. Keep thrust changes small and slow to allow for pitch trim changes. Landing configuration and approach airspeed should be established on the runway centerline so that only a slight reduction in thrust is required to achieve the landing profile. Do not make a flat approach. Anticipate that the airplane tends to pitch down as thrust is reduced for touchdown. To help reduce the pitch down tendency, trim slightly nose up on approach and initiate the flare at a higher than normal altitude. Although trimming during the flare is not normally recommended, the high control column forces required during landing in this situation can be reduced by adding a small amount of nose up trim during the flare." Перевод: "Выполняйте заход с увеличенной предпосадочной прямой. Изменяйте тягу на небольшие значения и медленно, чтобы своевременно компенсировать возникающие кабрирующие/пикирующие моменты.

0/0


0/0

0/0

0/0